De kosten voor hulpverlening zijn € 75,00 per dagdeel. Een dagdeel bestaat uit vier uren. Er wordt altijd met twee personen gepost.
Tegen vergoeding van € 10,00 stelt de EHBO-
Wij kunnen als vereniging ook de EHBO-post voor u bemannen. Gediplomeerde leden van onze vereniging nemen dan de EHBO-taken van u over. Wij zorgen zelf voor de verbandtassen en hebben de beschikking over een eigen AED. Er worden altijd minimaal 2 EHBO-ers ingezet. Naar gelang het risico of grootte van het evenement of de voorwaarden in de vergunning, worden er meer mensen ingezet. Wij gaan uit van de aanvraag, maar anders nemen wij contact met u op, om in overleg de EHBO-inzet te regelen.
De procedure is als volgt. De organisator van het evenement vult het hulpaanvraag formulier in onder het kopje hulpverlening. Het bestuur zal contact opnemen met de organisator van het evenement. Het bestuur zal een hulpaanvraag doen aan de leden en dit terugkoppelen naar de organisator van het evenement. Het bestuur van de vereniging zal haar best doen om de hulpverlening rond te krijgen, mocht dit niet lukken dan gaat de hulpaanvraag tijdig terug naar de aanvrager.
Mocht u hierover nog vragen hebben, dan kunt u ons per mail bereiken.
Tijdens het evenement ligt de coördinatie over de EHBO bij één EHBO coördinator. De EHBO-ers zijn gecertificeerd en goed herkenbaar. De EHBO-ers zijn gekleed in een geel/blauw hesje en/of jas met reflecterende striping en EHBO-opdruk. De EHBO-ers worden alleen ingezet als EHBO-er en zijn gedurende het evenement als zodanig beschikbaar. Wat inhoudt dat zij geen overlappende functies hebben, zoals beveiliger of BHV-er.
Wij verzoeken u onze vrijwilligers te voorzien van koffie, thee of frisdrank en bij langere diensten lunch/broodjes en/of warme maaltijden. Indien dit niet mogelijk is, brengen wij € 10,00 per persoon in rekening.
Voor een meerdaags evenement graag op een apart vel per dag de tijden van de shifts met het aantal aanwezige EHBO-ers aangeven.
De organisatie van een evenement stelt een EHBO-post ter beschikking Deze post voldoet aan de volgende eisen:
- een wind en waterdichte accommodatie van minimaal 4 x 4 meter (afhankelijk van de grootte van het evenement) waarvan alle zijden afsluitbaar zijn. In deze accommodatie kan een zichtvrije zone gecreëerd worden van ca. 2 x 4 meter.
- De accommodatie is voorzien van een stevige tafel, voldoende stevige stoelen en eventueel een behandeltafel of een verstelbare (lig)stoel.
- Handenwasgelegenheid met zo mogelijk stromend water en een reinigingsmiddel.
- Is voorzien van 220 volt en heeft een goede verlichting. Indien de EHBO-post in een tent of een andere buiten locatie geplaatst wordt, kan het noodzakelijk zijn gebruik te maken van verwarming of koeling.
- De EHBO-ers hebben zelf de beschikking over communicatiemiddelen, maar kunnen ook gebruik maken van de aanwezige communicatiemiddelen van de organisatie en/of het aanwezige beveiligingsteam.